گلچین مطالب اینترنتی

منتظر نظرهای سازنده شما در مورد مطالب وبلاگم.

گلچین مطالب اینترنتی

منتظر نظرهای سازنده شما در مورد مطالب وبلاگم.

مصرف روزانه یک سیب عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش میدهد.

مصرف روزانه یک سیب عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش میدهد. 

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد و برخی مواد غذایی مانند پرتقال و توت‌فرنگی نیز سرشار از پکتین و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند.

خبرگزاری فارس: مصرف روزانه یک «سیب» عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد


مرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: آلودگی هوا به صورت مستقیم سلامت بدن انسان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی گفت: افراد در هوای آلوده خود را در معرض آلودگی هوا قرار ندهند چراکه بین هوای سالم و بدن سالم رابطه مستقیمی وجود دارد زیرا سرب موجود در هوا بر سلامتی انسان اثر می‌گذارد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: آلاینده‌هایی که از ماشین‌های قدیمی وارد هوا می‌شود، بسیار مضرتر از آلاینده‌هایی است که از ماشین‌های جدید وارد هوا می‌شود.

صفوی ادامه می‌دهد: در هوای آلوده باید برخی مواد غذایی را مصرف کرد که خاصیت خنثی کننده‌گی مواد سمی موجود در هوا را داشته باشد.

وی عنوان کرد: مواد غذایی که سرشار از پکتین هستند، سرب موجود در هوا را می‌گیرند و مانع از نفوذ سرب به سلول‌های بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه سیب و پرتقال نیز سرشار از پکتین است، بیان کرد: پکتین ضد سموم موجود در هوا است و سرب موجود در هوا را جذب خود می‌کند و مانع از خرابی سلول‌های بدن می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد