گلچین مطالب اینترنتی

منتظر نظرهای سازنده شما در مورد مطالب وبلاگم.

گلچین مطالب اینترنتی

منتظر نظرهای سازنده شما در مورد مطالب وبلاگم.

لاستیک های زیستی

لاستیک های زیستی

طرافمان انباشته از پلاستیک شده است. هر کاری که انجام می دهیم و هر محصولی را که مصرف می کنیم ، از غذایی که می خوریم تا لوازم برقی به نحوی با پلاستیک سرو کار داشته و حداقل در بسته بندی آن از این مواد استفاده شده است.

در کشوری مثل استرالیا سالانه حدود یک میلیون تن پلاستیک تولید می شود که 40 درصد آن صرف مصارف داخلی می گردد. در همین کشور هر ساله حدود 6 میلیون بسته یا کیسه پلاستیکی مصرف می شود.

PHA

ادامه مطلب ...

زیتون؛ دشمن پوکی استخوان

زیتون؛ دشمن پوکی استخوان

محققان اسپانیایی دریافتند که زیتون می‌تواند از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری کند و سطح قند خون را پایین بیاورد.
 

به گزارش فارس، تحقیقات گروهی از محققان اسپانیایی نشان می‌دهد؛ افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یعنی رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی‌ها به همراه زیتون و روغن زیتون به مدت دوسال استفاده کردند، از استخوان‌های قوی‌تری برخوردار بودند و احتمال ابتلای آنها به پوکی استخوان کاهش یافت.

ادامه مطلب ...

حیواناتی که تنها مادرشان ظاهر آنهارا دوست دارد

حیواناتی که تنها مادرشان ظاهر آنهارا دوست دارد

مجموعه تصاویری از عجیب ترین حیواناتی که تاکنون دیده اید توسط یک جانور شناس جمع آوری شد این مجموعه شامل حیواناتی می شود که چهره آنها را تنها مادرشان دوست دارد.


به گزارش مهر، لوسی کوک از کاوشگران و جانورشناسان سرشناس اخیر یک برنامه تلویزیونی را اجرا می کند تا اذهان مخاطبان خود اندکی از ماهیت دوست داشتنی گربه ها و سگهای زیبا فاصله بدهد و آنها را با چهره عجیب و غریب موجودات دیگر در این کره خاکی آشنا کند.

این مجموعه نگاهی دارد به تصویر حیوانات غیر جذابی که شاید تنها مادر آنها ظاهرشان را فریبنده بداند.

موش کور لخت، بومی کنیا یکی از حیواناتی است که دارای غریب ترین ظاهر است


ادامه مطلب ...

غصه آذری ؛ یک هفته پس از زلزله

غصه آذری ؛ یک هفته پس از زلزله

عصرایران ؛ عباس رضایی ثمرین - زمینش دیوانه شده است. در همین هفته‌ای که گذشت هزار بار لرزیده و دل اهالی را لرزانده است. غصه‌ها‌شان، غصه‌های آذری‌ها، که روزه ها‌شان را شنبه گذشته با خاک باز کردند، حالا به اندازه تل‌های آوار و کشته‌ها و مجروح‌ها‌شان زیاد است.

درد زلزله‌زده‌ها فقط ویرانی خانه‌ها و از دست دادن عزیزانشان نیست. آنها از روزها و ماه‌های آینده نگرانند. از وقتی که قرار است به فراموشی سپرده شوند و سرما، برف زودرس، گرسنگی، تشنگی و بی‌سرپناهی مثل سقف خانه‌های‌شان که از پا در آمد، باز روی سرشان آوار شود.

ادامه مطلب ...