گلچین مطالب اینترنتی

منتظر نظرهای سازنده شما در مورد مطالب وبلاگم.

گلچین مطالب اینترنتی

منتظر نظرهای سازنده شما در مورد مطالب وبلاگم.

ایران از نگاه یک گردشگر آلمانی


هارتموت نیمان صاحب یک آژانس گردشگری در شهر گوتینگن آلمان بیش از ۳۰ سال است که علاقمندان آلمانی را به تماشای ایران می‌برد. در طول این سال‌ها او تصاویر زیادی را از گوشه و کنار ایران تهیه کرده که بخشی از آن‌ها را در اختیار دویچه‌وله قرار داده است.


چشمه آبگرم معدنی سرعین.


ادامه مطلب ...

زردآلو: راز طول عمر مردم قبایل هونزا


این اعتقاد وجود دارد که 4000 سال پیش چینی‌ها اولین مردمانی بودند که زردآلو را به عمل آوردند. بعد از آن کشت این میوه‌ی خوشمزه در سرتاسر سرزمین‌های مشرق زمین گسترش یافت.

خوشبختانه امروزه در جای جایِ این کره‌ی خاکی زردآلو کشت و مصرف می‌شود. زردآلو نه تنها خوشمزه است بلکه سرشار از عناصر مغذی و لازمی است که با بیماری‌ها، از بین رفتن قدرت بینایی و بیماری‌های قلبی عروقی مقابله می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این میوه‌ی خوشمزه با ما همراه باشید.

ادامه مطلب ...

کاربرد شربت های سینه در بیمار های ریوی


سرفه تنها عامل دفاعی برای خروج ترشحات و اجسام خارجی از مجاری تنفسی می باشد ، اگر چه که عوامل کمکی دیگری نیز همانند رفلکس تهوع ، مژکهای تنفسی و ماکروفاژهای آلوئولی نیز وجود دارند .

گیرنده های حسی در میان مژکهای تنفسی جایگزین شده و نسبت به محرکهای شیمیایی و مکانیکی حساسند و سپس تحریکات از راه عصب واگ به مرکز سرفه در پل مغزی و ساقه فوقانی مغز منتقل و سپس از راه وابران واگ و فرنیک به حنجره و عضلات بین دنده ای و دیافراگم و عضلات جدار شکم منتقل شده و باعث سرفه می شود .

سرفه با یک دم سریع و کوتاه آغاز می شود و سپس گلوت بسته شده حجم زیادی از هوا وارد ریه می شود و در فاز بازدمی انقباض شدید عضلات سبب افزایش فشار و باز شدن ناگهانی گلوت و ایجاد سرفه می شود .

نتیجه اینکه : سرفه یک مکانیسم یا رفلکس حفاظتی ریه در برابر مواد محرک و موارد خارجی می باشد و توقف کامل آن جایز نیست اما سرفه های شدید و مزاحم که تحریکی بدون خلط بوده می تواند توسط بعضی از داروهای ضد سرفه که اشاره خواهد شد تضعیف گردد . اما جهت سرفه های همراه با دفع خلط را نبایستی داروهای ضد سرفه تجویز شونده و نیز چنانچه تشخیص این بود که سرفه همراه خلط هست ولی خروج خلط به خوبی صورت نمی گیرد ، می توان از داروهای خلط آور استفاده نمود.

ادامه مطلب ...

چرا آبادانی ها لاف می زنند؟!


دلیل اینکه آبادانی ها رو لاف زن میدونن این هست که : آبادان یه سری امکانات داشت که مردمش وقتی واسه بقیه جاهای ایران تعریف ... میکردن،باور نمیکردن و فکر میکردن دارن دروغ میگن ! امکاناتی مثل : 1. اولین تراموا در ایران 2. اولین خطوط اتوبوس رانی درون شهری 3. اولین ایستگاه تلویزیون و رادیو 4. شبکه فاضلاب 5.اولین پیتزافروشی در خاورمیانه (پیتزا مونتکارلو ایتالیایی) 6. اولین تیم رسمی فوتبال 7. اولین فرودگاه بین المللی 8.اولین باشگاه اسب سواری ، بیلیارد،بولینگ و.... 9.اولین شورای شهر 10.اولین اداره ی راهنمایی ورانندگی 11. اولین و تنها سینمای روباز و دومین سینمای سرپوشیده !


منبع :http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20120518235707039